fbpx
Rating - Haal meer uit je social campagnes door gebruik te maken van Meta Business partner - AnotherSight

Haal meer uit je social campagnes door gebruik te maken van Meta Business partner

Met behulp van een Meta Business partner kun je meer resultaat behalen uit je social campagnes dankzij de vele voordelen binnen het partnernetwerk. We leggen je graag uit waarom dit is en wat je voordelen zijn als je gebruik maakt van Meta Business partner.

AnotherSight is Meta Business partner en helpt je graag met jouw social campagnes. Ben je al bekend met Meta Business partner en wil je dat wij direct voor je aan de slag gaan? Neem dan contact met ons op. Liever eerst verder lezen? Mag ook!

Wat is Meta Business partner?

Meta Business partner houdt in dat je als marketingbureau lid bent van een partnernetwerk waarbij de erkende partners de nodige expertise in huis hebben om organisaties te helpen bij het inzetten van social campagnes. Binnen het Meta Business partnernetwerk heb je toegang tot handige tools, gebruikersdata en bronnen die waardevol zijn voor jou als klant. Je kunt hier dus veel meer uit halen dan wanneer je jouw bedrijf promoot via Facebook. We leggen je hieronder graag uit hoe dat zit.

Het verschil tussen Meta Business partner en promoten via Facebook

Wat is precies het verschil tussen de advertentiestroom laten lopen via Meta Business partner en via Facebook zelf? Wanneer je als bedrijf zelf aan de slag gaat met adverteren binnen Facebook zijn de mogelijkheden voor het promoten van een social campagne aanwezig, maar beperkt. Binnen Meta Business partner zijn de mogelijkheden een stuk groter: voor vele doeleinden zijn verschillende elementen en handige tools beschikbaar. Je kunt op deze manier de gewenste doelen en dus de gewenste resultaten behalen. Meta Business partner is daarentegen wel een stuk ingewikkelder dan het traditioneel promoten via Facebook.

De voordelen van Meta Business partner

Er zitten veel voordelen aan het gebruik van Meta Business partner voor het behalen van resultaat uit je social campagnes.

Facebook én Instagram in één klap

Via Meta Business partner kun je campagnes inzetten via zowel Facebook als Instagram. Hierdoor pak je meteen twee kanalen mee. Doordat je binnen de tool beide kanalen kunt inzetten bespaart dit veel tijd.

Doelgroepen aanmaken en bewaren

Wanneer je een specifieke doelgroep hebt gecreëerd voor jouw social campagnes kun je deze bewaren waardoor je hem bij de volgende campagne direct kunt gebruiken. Je hoeft de doelgroep dan niet opnieuw in te stellen. Ook dit bespaart veel tijd.

Breed adverteren: van tijdlijn tot stories

Niet alleen social campagnes via de feed kun je gemakkelijk aanmaken via Meta Business partner: ook de stories en reels kun je via deze tool reguleren.

Veilingopties

Veilen op social media houdt in dat je, wanneer je een geschikte ad campagne toevoegt, je automatisch meedoet aan een veiling. Om de zoveel berichten in de feed van een Facebook- of Instagramgebruiker is ruimte gereserveerd voor een advertentie. Het algoritme van het platform bepaalt wat er waar en wanneer wordt getoond in de advertentieruimtes. Wanneer je een advertentie aanmaakt ‘veil’ je in feite mee voor een plek in deze advertentieruimte. Afhankelijk van het budget en je doelstelling(en) krijg je een bepaald aantal vertoningen op jouw campagne. Denk bij doelstellingen bijvoorbeeld aan merkbekendheid, bereik of het genereren van leads.

Verkeer tracken met een Meta-pixel

Een Meta-pixel is een bepaalde (kleine) code die je op je website kunt plaatsen om de resultaten van de door jou geplaatste campagnes te meten. De Meta-pixel zorgt er tevens voor dat jouw campagnes worden getoond bij de juiste doelgroep, bijvoorbeeld bezoekers die jouw website hebben bezocht en dus al eens in aanraking zijn geweest met jouw bedrijf of product. De Meta-pixel zorgt er dan voor dat deze bezoekers jouw campagne bewust te zien krijgen om hen te stimuleren alsnog een actie uit te voeren, zoals het doen van een aankoop. Ook kun je via de Meta-pixel de resultaten van je campagnes meten.

Het verkeer tracken met een Meta-pixel doe je voornamelijk wanneer je een conversie campagne laat lopen om er achter te komen of de actie (formulier invullen, actie uitvoeren op de website) daadwerkelijk heeft plaatsgevonden of voor retargeting (om te weten wie er op de website is geweest). Je hebt deze tool niet nodig wanneer je een lead campagne of engagement campagne inzet.

Trackinginformatie meegeven voor Google Analytics

Wanneer je jouw social campagnes laat draaien via Meta Business partner is een ander bijkomend voordeel dat de tracking informatie van deze gedraaide of nog lopende campagnes mee kunt geven aan Google Analytics. Hierdoor kun je precies zien welke bezoekers die op jouw website terecht zijn gekomen specifiek via een advertentie zijn getarget. Je ziet deze bezoeker dan duidelijk weergegeven in Google Analytics als bezoeker die via de advertentie is gekomen. Wanneer je meerdere advertenties hebt lopen kun je dan ook precies zien via welke advertentie de bezoeker op jouw website terecht is gekomen.

Knoppen en CTA’s toevoegen

Het toevoegen van knoppen en andere CTA’s (Call To Action) verlaagt de drempel voor het overgaan tot actie voor gebruikers wanneer zij jouw social campagne voorbij zien komen op Facebook of Instagram. Wanneer zij een knop zien of een actie moeten/kunnen uitvoeren zijn zij sneller geneigd dit ook daadwerkelijk te doen. Via Meta Business partner is het mogelijk deze elementen toe te voegen aan je social campagne.

Carrousel opties met meerdere afbeeldingen weergegeven

Op zowel Instagram als Facebook zie je steeds vaker meerdere afbeeldingen in één post voorbij komen. Door naar links te swipen op je scherm zie je de content voorbij komen. Dit noem je een carroussel. Via Meta Business partner is het mogelijk carrousels te gebruiken voor je social campagnes.

Instant Experience toevoegen voor meer inhoud

Instant Experience is een advertentie die wordt vergroot op volledig scherm zodra een bezoeker op een campagne klikt voor een extra beleving. Door het inzetten van Instant Experience voor jouw social campagne kun je jouw merkidentiteit of campagne versterken door gebruik te maken van beeld en geluid. Je kunt online catalogussen koppelen aan specifieke sjablonen zodat deze direct in verbinding staat met de Instant Experience en de producten die jij hierin belicht. Dankzij Instant Experiences kun je een boodschap meer lading geven en beter overbrengen op de gewenste doelgroep. Binnen Meta Business partner kun je Instant Experiences opmaken en inplannen voor Facebook en Instagram, zowel voor de feed als de stories op beide kanalen. Ook het analyseren van de resultaten van deze Instant Experiences is mogelijk binnen de Meta Business partner tool, zoals de kijktijd, het weergavepercentage en de doorklikratio.

Wat kunnen we voor jou betekenen?

AnotherSight is Meta Business partner wat inhoudt dat we je kunnen helpen met de vele voordelen van het partnernetwerk. Wil jij graag meer halen uit jouw social campagnes? Dan kunnen wij je hierbij helpen. Ook wanneer je een klein budget hebt maar toch een paar proposities wilt testen kun je gebruik maken van Meta Business partner. Neem contact op voor meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/02/DSC06910_LowRes.jpg

Roland Mögele | Eigenaar

Roland houdt zich bij AnotherSight bezig met leadgeneratie, User Experience, het maken van strategische plannen en het testen van de klanttevredenheid. Daarnaast vindt hij onderzoek een interessant én belangrijk onderdeel waar hij zich veel mee bezig houdt.

Lees meer

Verder lezen?