fbpx

Razendsnel resultaat

Social media advertising

Wil jij beter zichtbaar worden op social media? En wil je meer leads of verkopen halen uit populaire social media platformen zoals Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn? Wij helpen je graag met heldere en slimme online campagnes. Wil je producten verkopen? Of diensten in de markt zetten om zo meer aanvragen te krijgen? Of wil je misschien een vacature onder de aandacht brengen? Wij zorgen ervoor dat je beter zichtbaar wordt aan de hand van slimme social media advertenties.

Laten we eens praten

Adviesgesprek?

Wil je aan de slag met social media advertenties, maar weet je niet waar je moet beginnen? Laat ons je helpen. Neem vrijblijvend contact met ons op.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2021/09/adverteren-social-media-450x463.jpg

Adverteren op Facebook

Facebook is qua volume nog steeds het grootste social media platform. Adverteren op Facebook kan heel eenvoudig zijn, maar (kosten)effectief adverteren is een stuk lastiger. Het grote voordeel van Facebook is dat het over hele specifieke doelgroepen beschikt waar je je met advertenties op kunt richten. Denk aan het uitsluiten van geografische gebieden, maar ook aan het richten op interesses.

De advertentiesystemen achter Facebook zijn zelf-lerend. Dat wil zeggen dat ze naar verloop van tijd steeds effectiever te werk gaan, doordat het systeem begrijpt wat wel en wat niet zo goed werkt. Deze krachtige tool ook voor jouw bedrijf inzetten? Vraag ons naar de mogelijkheden.

Picture perfect

Adverteren op Instagram

Aangezien Instagram onderdeel is van Facebook, kun je via hetzelfde systeem adverteren op Instagram. Je maakt dus gebruik van dezelfde slimme, zelf-lerende systemen. Instagram is in verhouding wel iets duurder dan Facebook, maar als je daar de juiste doelgroep weet te bereiken kan het toch een erg effectieve manier van adverteren zijn.

In veel gevallen is het aan te raden om een advertentie op beide platformen uit te zetten. Als uit een analyse blijkt dat het een beter werkt dan het ander, dan kan daarop gestuurd worden. Maar vaak zal het systeem zelf al herkennen wat beter werkt en daarmee doorgaan.

Naast de optimalisatie opties van de advertenties voor Instagram en Facebook, is de landingspagina van jouw website ook belangrijk in de kosten. Hoe beter de pagina geoptimaliseerd is voor de campagne, hoe lager de kosten. Een goede SEO landingspagina is daarom ook hier veel waard.

Adverteren op YouTube

Denk je er over na om op YouTube te adverteren? Via YouTube kun je heel goed gericht op bepaalde doelgroepen adverteren. Het is daarnaast stukken goedkoper dan adverteren op de radio en op tv. Je betaalt alleen als er een interactie heeft plaatsgevonden.

De advertenties op YouTube gaan via Google Ads en kunnen een mooie aanvulling zijn.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2021/08/Schermafbeelding-2021-08-18-om-11.07.05-450x395.png

Zakelijke boodschap

Adverteren op LinkedIn

Een ander groot social platform is LinkedIn. Ook daar kunnen we succesvol met advertenties aan de slag. Linkedin omvat hoofdzakelijk het zakelijke segment. Dat maakt dat adverteren op LinkedIn erg gericht werkt.

De kosten van adverteren op LinkedIn liggen een stuk hoger dan op andere platformen, ook zijn er meer restricties. Hulp nodig bij adverteren op LinkedIn? Neem vrijblijvend contact op, dan nemen we de mogelijkheden door.