fbpx

Adverteren op Instagram

Om jouw bedrijf, merk of product beter op de markt te zetten is het social media kanaal Instagram een goed promotiemiddel. Via Instagram kun je advertenties genereren uit bestaande berichten of zelf een advertentie opzetten. Er zijn meerdere redenen waarom je zou willen adverteren via Instagram. Het kan zijn dat jij jouw bedrijf meer naamsbekendheid wilt geven, met je merk meer interactie wilt bereiken of je je product beter wilt verkopen op de huidige markt. Het voordeel van Instagram Advertising is dat er veel mogelijkheden zijn en je het naar je eigen smaak kunt maken.

Laten we eens praten

Adviesgesprek?

Twijfel je om aan de slag te gaan met Instagram advertising? Of heb je advies nodig? Neem gerust contact op, dan bekijken we de mogelijkheden!

Contact opnemen

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/07/pc-met-stats.svg

Bereik je doelgroep op Instagram

Bijna iedereen gebruikt het: Instagram. De afgelopen jaren heeft Instagram een gigantische groeispurt gemaakt en is het met de dag aantrekkelijker geworden voor bedrijven om te adverteren via dit social media kanaal. Anno 2022 kun je met advertenties op Instagram ruim 8,5 miljoen Nederlanders bereiken. In die 8,5 miljoen Nederlanders zitten diverse doelgroepen: van jong tot oud en van sportliefhebbers tot interieur fanaten. Van Friesland tot Zeeland en zelfs Internationaal indien gewenst. Maar hoe weet je wat voor doelgroep jij nodig hebt?

Wij helpen je graag met het in kaart brengen van de juiste doelgroep.

Waarom Instagram Advertising?

Via Instagram Advertising jouw advertenties inzetten biedt een hoop mogelijkheden. Om te beginnen is het via Instagram ontzettend toegankelijk om zelf je statistieken in te zien en bij te houden. In het profiel van jouw bedrijf of merk kun je met één klik op de knop direct je statistieken zien per dag, week, maand en jaar.

Daarnaast is Instagram onderdeel van Facebook. Dit biedt mogelijkheden op het gebied van jouw doelgroep: Facebook heeft immers heel veel informatie over de interesses, het gedrag en de demografische gegevens van jouw doelgroep. Zo kun je jouw advertentie specifiek afstemmen op de doelgroep die jij zoekt. Dit geldt dus ook voor Facebook Advertising.

Voordelen van adverteren op Instagram

Eén van de voordelen van adverteren op Instagram is dat je een hoge betrokkenheid kunt verwachten met jouw advertentie. Héél veel mensen zitten tenslotte op Instagram: mensen brengen ruim 30 minuten per dag op Instagram door.

Zie het zo: zodra jij adverteert via Google Ads bereik je veelal wél de doelgroep, maar pas als zij specifiek zoeken naar hetgeen jij aanbiedt of verkoopt. Daardoor is de betrokkenheid juist weer lager. Op Instagram daarentegen komen veel gebruikers jouw advertentie tegen die niet direct zoeken op zoekwoorden die uitkomen bij jouw merk of bedrijf, maar die wél al aansluiten bij de interesses van de doelgroep. En die interesses kunnen overeenkomen met jouw merk of bedrijf. Zo zorg je ervoor dat je direct herkenning creëert bij die specifieke doelgroep en de betrokkenheid direct wordt verhoogd.

Ook heeft Instagram de fijne manier van het tonen van advertenties: namelijk als normale post. Zo lijkt het voor gebruikers alsof het een post is van iemand die zij volgen en kijken ze sneller naar de advertentie in plaats van dat ze er een blinde vlek voor ontwikkelen. Ook al is de gebruiker niet direct geïnteresseerd in jouw bedrijf of dienst: hij of zij zal jou wel onbewust of bewust onthouden. Wanneer de gebruiker jouw bedrijfsnaam dan, ofwel op Instagram ofwel op een andere plek, nog eens tegenkomt is de kans groot dat hij of zij jou al herkent van de advertentie. Ook onbewust treedt dit proces in werking.

Als kers op de taart biedt Instagram de mogelijkheid tot de Shopping-feature. Dit is een toevoeging aan de app waardoor gebruikers direct via Instagram producten kunnen kopen. Met slechts één klik op de knop word je direct doorverwezen naar de pagina van het product en reken je in no-time af. Dit is een kleine stap voor gebruikers en dus aantrekkelijk.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/07/laptop-met-ideeen.svg

Instagram advertising uitbesteden?

Adverteren via Instagram is een vak apart. Naast het ‘gewoon even’ ontwerpen van de advertentie moet je rekening houden met veel aspecten. Denk aan de doelgroep, de manier van schrijven (tone-of-voice), hoe je het beeld erbij vormgeeft en hoe je een boodschap op de gebruiker overbrengt. Wat is eigenlijk het doel van jouw advertentie? Het uitbesteden van Instagram Advertising kan een enorme last van de schouders zijn.

Bij Another Sight hebben we veel kennis op het gebied van adverteren en we helpen je dan ook graag. Of het nu gaat om het genereren van naamsbekendheid, meer verkopen of meer kliks: wij gaan geen uitdaging uit de weg. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Zo werken wij

Wij helpen je graag met het opzetten van advertenties op Instagram. Nadat we een vrijblijvend kennismakingsgesprek hebben gehad waarbij we elkaar leren kennen en we een inventarisatie hebben gemaakt van de opdracht stellen wij een plan op met een bijbehorende offerte. Samen met jou bespreken we dit plan. Na akkoord starten we met de werkzaamheden. Tijdens de campagnes blijven we pro actief analyseren om zo optimalisaties te identificeren of bij te kunnen sturen waar nodig. Deze data maken wij ook voor jou inzichtelijk zodat je kan zien wat de campagnes opleveren aan bijvoorbeeld bereik of leads.