fbpx

Leadgeneratie

Met leadgeneratie wek je interesse bij mensen die op een bepaalde manier al eens (een lichte vorm van) interesse hebben getoond in het product of de dienst die je aanbiedt. Op deze manier probeer je de conversie te verhogen door hen aan te trekken tot jouw bedrijf zodat zij sneller een aankoop doen, een offerte aanvragen of contact met je opnemen.

Laten we eens praten

Adviesgesprek?

Twijfel je om aan de slag te gaan met Lead generatie? Of heb je advies nodig? Neem gerust contact op, dan bekijken we de mogelijkheden!

Contact opnemen

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/06/monitor-as3.svg

Wat is leadgeneratie?

Voordat we beginnen over de betekenis van leadgeneratie is het belangrijk eerst te weten wat een lead is.

Wat is een lead?

Een lead is een persoon die interesse heeft getoond in de producten of diensten van jouw bedrijf. Denk aan een relevante zoekopdracht of website. Iemand is pas te categoriseren als kwalitatieve lead wanneer hij of zij een potentiële klant is. Dit betekent dat het aanneembaar is dat deze persoon in de nabije toekomst een aankoop kan doen.

Wat is leadgeneratie?

Wanneer je de lead inzichtelijk hebt ga je kijken naar de leadgeneratie. Bij leadgeneratie wek je interesse van de potentiële klant en leid je hem richting het doen van een aankoop, ofwel het verhogen van de conversie. Ook wanneer je diensten aanbiedt is leadgeneratie interessant: jouw potentiële klanten hoeven geen aankoop te doen in een webshop maar je wilt natuurlijk dat zij een offerte aanvragen of contact met jou opnemen.

Lead generatie focust zich specifiek op effectiviteit. Door het inzetten van leadgeneratie zorg je ervoor dat je als bedrijf niet opdringerig overkomt en toch de juiste interesse wekt zonder dat je hiervoor hoeft te bellen naar een klant. Kwaliteit staat bij deze vorm van marketing voorop.

Online marketing inzetten voor leadgeneratie

Wanneer je besluit leadgeneratie te gebruiken als manier om de interesse van potentiële klanten te wekken kun je dit doen door het inzetten van online marketing.

Er zijn diverse online marketingmiddelen welke interessant kunnen zijn bij het inzetten van lead generatie. Denk aan zoekmachine marketing, inbound marketing, social media marketing of conversie optimalisatie.

Wij gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden voor het inzetten van online marketing bij leadgeneratie. Neem contact met ons op voor meer informatie!

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/06/overleg-as.svg

Zo werken wij

Wij hebben kennis en expertise op het gebied van leadgeneratie en weten precies welke online marketing strategie het beste aansluit bij het beoogde doel. We helpen je dus graag verder!

Kennismaking

We starten altijd met een kennismaking. We horen graag meer over je bedrijf, doelstellingen, de doelgroep en wat je wilt bereiken met de campagne. Jij bent immers de expert in jouw branche!

Opmaken offerte

Nadat we een vrijblijvend kennismakingsgesprek hebben gehad waarbij we elkaar leren kennen, wij jouw beoogde doel inzichtelijk hebben gemaakt en we een inventarisatie hebben gemaakt stellen wij een plan op (doelstellingen, strategie…) met een bijbehorende offerte. Samen met jou bespreken we dit plan.

Starten werkzaamheden

Pas na akkoord starten we met de lead generatie van jouw bedrijf. Zo weten we zeker dat we met de neuzen dezelfde kant op starten! Voor, tijdens en na onze werkzaamheden blijven wij voortdurend alles analyseren en leveren wij bijbehorende statistieken aan.