fbpx

Display marketing

Display advertising is een instrument om een groot bereik te genereren binnen een specifieke doelgroep. Binnen display advertising krijgt de doelgroep een visuele uiting te zien, een beeldadvertentie of een video. Hiermee kun je via verschillende kanalen de doelgroep voor de boodschap bereiken. Het kan daardoor een mooie aanvulling zijn op bestaande campagnes in bijvoorbeeld Google Ads.

Laten we eens praten

Adviesgesprek?

Twijfel je om aan de slag te gaan met Google Ads? Of heb je advies nodig? Neem gerust contact op, dan bekijken we de mogelijkheden!

Contact opnemen

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/06/mobile-as2-450x500.png

Wat is display marketing

Display advertising is een advertentie methode. Bij dit type advertentie worden er visuele uitingen gebruikt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google Adwords waar je tekstueel een boodschap kunt tonen aan potentiële klanten die zoeken op je dienst of product. De visuele uitingen worden vertoond op sociale netwerken of websites die je doelgroep bezoekt. Display marketing is een visuele manier om jouw boodschap bij de doelgroep onder de aandacht te brengen.

Het Google Ads display netwerk

Binnen het displaynetwerk van Google kun je op veel verschillende manieren de doelgroep bereiken met je boodschap. Dat kan via de bestaande Google websites als YouTube en GMail, maar ook op ruim 35 miljoen andere websites op het internet. Hiermee kun je de doelgroep die je via Google zelf moeilijk kunt bereiken toch een boodschap van je bedrijf laten zien. Of nieuwe klanten die je nog niet kennen bereiken. Zo zijn er veel mogelijkheden binnen dit netwerk van Google.

Remarketing

Display marketing kan ook goed worden ingezet voor remarketing. Hiermee laat je klanten die je website hebben bezocht een boodschap zien. Voor bijvoorbeeld webshops kun je een potentiële klant die een product heeft bekeken dit product nog een keer laten zien. Klanten die nog geen conversie hebben gemaakt, in de vorm van bijvoorbeeld een contactformulier of een aankoop, kun je nog een keer bereiken. Zo kun je deze potentiële klant alsnog laten converteren.

Display marketing uitbesteden?

Wij helpen je graag om aan de slag te gaan met display campagnes. We kunnen van het begin van de campagne tot de uitvoering hiervan ondersteunen. We helpen je graag om de doelgroep vast te stellen en te bekijken hoe we deze goed kunnen bereiken. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Zo werken wij

Wanneer we starten met een display marketing traject doorlopen wij de volgende stappen:

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/06/overleg-as.svg

Inventarisatie

Als eerste doen we een inventarisatie. We gaan samen met jou, de expert in de branche waarin je werkzaam bent, in gesprek over je diensten of product. Daarbij bekijken we ook welke usp’s (Unique Selling Points) we kunnen gebruiken. Zo proberen we een zo goed mogelijk beeld te krijgen.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/06/monitor-as.svg

Structuur opzetten

De verkregen informatie gebruiken we om relevante keywords te zoeken bij de diensten of het product. De keywords bundelen we naar thema’s waaruit we de campagnes gaan opstellen. Elke campagne is afgestemd op een boodschap gericht op een doelgroep. Deze delen en bespreken we vervolgens weer.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/07/laptop-met-ideeen.svg

Ontwikkelen van uitingen

Wanneer gewenst kunnen wij de uitingen voor de advertentie maken. Hiervoor bespreken we de wensen en maken we vervolgens een opzet voor de advertentie. Die bespreken we vervolgens weer zodat het van beide kanten akkoord is en alle informatie erin staat.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2021/08/Schermafbeelding-2021-08-18-om-11.07.05.png

Aanmaken van de campagnes

Nadat de structuur duidelijk is maken we deze aan in de Google Ads omgeving. Nadat deze zijn aangemaakt bespreken we samen de budgetten die ingezet gaan worden en kunnen de campagnes live worden gezet.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/07/pc-met-stats.svg

Monitoren en optimaliseren

Nadat de campagnes live staan monitoren we de resultaten en sturen we waar nodig bij. Ook wanneer er kansen door nieuwe ontwikkelingen ontstaan pakken we dit proactief op. Zo blijven we bijsturen om de resultaten te optimaliseren.