fbpx

Email marketing

Email marketing is een vorm van marketing waarbij je mails naar geïnteresseerden stuurt om een product, dienst of bedrijf te promoten. Deze vorm van marketing is anders dan marketing via sociale media kanalen: je stuurt de marketing direct naar een specifiek persoon welke al geïnteresseerd is in jouw bedrijf. Email marketing is erg veelzijdig en daarom interessant voor zowel kleine als grote bedrijven!

Laten we eens praten

Adviesgesprek?

Twijfel je om aan de slag te gaan met email marketing? Of heb je advies nodig? Neem gerust contact op, dan bekijken we de mogelijkheden!

Contact opnemen

Wat is email marketing?

Voor het ontvangen van emails dien je je – vanuit het perspectief van de klant – aan te melden en dus ben je al geïnteresseerd in het bedrijf of de producten/diensten die je aanbiedt. Dit is een vrijwillige keuze waardoor je als bedrijf goed kunt inspelen op klanten die graag informatie over jouw bedrijf ontvangen. Het is daarom een vorm van direct marketing.

Email marketing is dus een vorm van marketing waarbij je mensen eens per week of per maand een mail stuurt met informatie over jouw product, dienst of wellicht jou als persoon – indien je bijvoorbeeld cursussen geeft. Alles is mogelijk! Mailen is tijdloos en wordt nog steeds gebruikt als veelvoudig communicatiemiddel.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/06/monitor-as.svg

Waarom email marketing?

Er zitten vele unieke voordelen aan het inzetten van marketing via mails.

Lezers zijn al geïnteresseerd én kiezen zelf of ze mails willen blijven ontvangen

Zoals eerder genoemd zijn lezers die zich hebben aangemeld voor het ontvangen van jouw mails al geïnteresseerd in jouw bedrijf, jouw diensten/producten of wellicht toekomstige informatie over jouw bedrijf. Anders hadden ze zich tenslotte niet vrijwillig aangemeld om mails te ontvangen. Daarnaast: indien iemand toch niet (meer) geïnteresseerd is in deze mails kiest hij of zij er zelf voor zich uit te schrijven voor het ontvangen van deze mails. Hierdoor is het altijd aan de ontvanger zelf of er behoefte is aan deze mails en dit maakt jou als bedrijf een stuk minder opdringerig met je reclame.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/07/pc-met-stats.svg

Het houdt geïnteresseerde mensen binnenboord

Door geregeld iets van je te laten horen via de mail houd je mensen, die toch al geïnteresseerd zijn, binnenboord. Dat wil zeggen: ze blijven betrokken bij jouw bedrijf, zien vaker je naam voorbij komen en hierdoor wordt er sneller aan je gedacht bij een aankoop of aanbeveling.

Tip! Het is erg aantrekkelijk om per mail aanbiedingen of acties te delen die niet voor anderen zichtbaar zijn. Hierdoor profiteren jouw abonnees als eerste/enige van bepaalde voordelen waardoor ze zich speciaal voelen en aangemeld blijven. Daarnaast is dit natuurlijk ook te gebruiken voor het vergroten van jouw mailinglijst voor het sturen van mails in de toekomst.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/07/laptop-met-ideeen.svg

Het verzenden van mails is gratis

Mailen is gratis! Dit maakt email marketing een goedkope vorm van reclame en dus erg interessant om toe te voegen aan de marketingmix. Het enige wat je wellicht dient aan te schaffen bij het versturen van mails naar grote aantallen is een mailingprogramma: dit zijn vaak eenmalige kosten of lage maandelijkse kosten.

Het resultaat van email marketing is meetbaar

Je kunt meten in hoeverre jouw mail effect heeft op de lezer: worden ze gelezen, waar wordt op geklikt en wat doet dit met de resultaten van jouw beoogde doel?

Email marketing staat bekend om het hoge ROI (= Return on Investment)

Email marketing staat er om bekend een hoge ROI te behalen wat inhoudt dat er per mail tot actie wordt overgegaan door lezers waardoor de omzet stijgt. Zij nemen snel een dienst af, kopen een product of nemen contact op voor een herhaalaankoop.

Email automation

Naast email marketing bestaat ook de term email automation. Met email automation is het mogelijk mails te versturen op een specifiek moment naar een specifiek persoon. Denk bijvoorbeeld aan de gratis tompouce die we allemaal krijgen op onze verjaardag van HEMA en alle andere kortingscodes die in onze mail verschijnen in diezelfde week. Maar ook wanneer een klant iets achterlaat in zijn of haar winkelmandje is het mogelijk hier specifiek een mail over te sturen. Zo’n mail hoeft dan maar naar één persoon in plaats van de complete mailinglijst. Email automation maakt dat mogelijk.

Daarnaast is email automation ook inzetbaar voor het verkrijgen van reviews op jouw bedrijf, product of dienst. Dit is vervolgens weer goed voor de betrouwbaarheid op jouw website. Op onze pagina over email automation lees je meer over deze tak van email marketing.

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2022/06/overleg-as.svg

Zo werken wij

Wij staan graag voor je klaar als het gaat om email marketing. Dit is hoe wij werken!

Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek richten we ons op jou als klant en leren we elkaar beter kennen. In de beginfase van onze samenwerking werken we dan ook graag met jou samen. Jij bent tenslotte de specialist in jouw vakgebied en kent de markt als geen ander.

Nadat we jouw beoogde doel inzichtelijk hebben gemaakt stellen wij een plan op (doelstellingen, strategie…) met een bijbehorende offerte. Samen met jou bespreken we dit plan. Pas na akkoord starten we met onze werkzaamheden. Zo weten we zeker dat we met de neuzen dezelfde kant op starten! Voor, tijdens en na onze werkzaamheden blijven wij voortdurend alles analyseren en leveren wij bijbehorende statistieken aan.