fbpx

Over mij

Ik ben een marketeer met een passie voor klantgedrag. Ik ga graag op zoek naar de echte drijfveren van (potentiële) klanten. Hoe kun je meer grip op de markt krijgen? Hoe bereik je potentiële klanten beter en efficiënter? Dit vertaal ik in heldere campagnes, zowel online als offline. Ik help je graag jouw bedrijf te laten groeien.

Visie

De online en de offline wereld raken steeds verder met elkaar verweven. In veel gevallen is online zichtbaarheid een voorwaarde geworden voor betrouwbaarheid. Is het niet vindbaar? Dan bestaat het niet. De digitalisering draagt verder bij aan meetbaarheid. Wie heeft wat bekeken en wanneer? Dankzij verzamelde gegevens kunnen we beter inspelen op de (online) vraag en marketingbudgetten optimaliseren.

Het belang van het hebben van data groeit. Kennis is macht. Vaak ontbreekt het echter aan juiste context. Wat betekenen de cijfers die we zien? Hoe kunnen we ze interpreteren? Daar ligt de grootste uitdaging: de verbinding tussen oorzaak en gevolg. Door beter zicht te krijgen op beweegredenen van mensen kunnen er betere (marketing) keuzes gemaakt worden. Want wanneer is er sprake van een causaal verband? Als blijkt dat mensen die broccoli eten gemiddeld twee jaar ouder worden dan mensen die dat niet doen, zegt dat nog niet dat dit door broccoli komt. Wellicht eten ze er altijd aardappelen bij, en zorgt die combinatie voor het verschil.

Aannames of een bias zijn kunnen gevaarlijk zijn. Daarom staat het begrijpen van de context centraal in mijn werk.

Achtergrond

Ik ben geboren en getogen in Dronten, in de polder. Daar ben ik tweetalig opgegroeid, met een Oostenrijkse vader en een Nederlandse moeder. Gestudeerd heb ik aan het Windesheim te Zwolle, waar ik mijn bachelor Commerciële Economie heb behaald.

Tijdens mijn studie kreeg ik bovenmatige interesse in de kwalitatieve kant van marktonderzoek en heb ik mij verder verdiept in Customer Insight en Foresight. Klantgedrag staat sindsdien centraal in mijn werk.

In de tussentijd heb ik me verder ontwikkeld op verschillende gebieden van marketing. Ik denk graag met je mee, van onderzoek tot uitvoering.