fbpx
Rating - User Experience - AnotherSight

User Experience

Met UX hebben we het over de ervaring van de gebruiker op jouw website.

Ervaar het fijne van User Experience.
We willen allemaal niets liever dan gemak ervaren bij alles wat we doen, het liefst zo veel mogelijk. Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan? 

Met User Experience wordt onderzoek gedaan naar de behoeften van gebruikers – jouw doelgroep – en worden deze behoeften vervolgens toegepast op jouw website in de vorm van elementen.

Contact opnemen

Wat is UX?

User Experience bestaat uit twee onderdelen: onderzoek en design. 

User Experience onderzoek
Om erachter te komen wanneer een gebruiker het meeste gemak ervaart op jouw website moet je onderzoek doen. Dit onderzoek zorgt voor de juiste inzichten in jouw doelgroep. Het verschilt dus ook per branche en bedrijf wat de behoeften van de gebruikers zijn. Deze gebruikers zijn jouw (potentiële) klanten en dus is het van groot belang dat het hen zo gemakkelijk als mogelijk wordt gemaakt.

Bij dit onderzoek wordt gekeken naar jouw branche en jouw doelgroep om zo te achterhalen waarmee je indruk maakt op gebruikers. Waar hecht jouw doelgroep waarde aan?

User Experience design
Nadat uit het onderzoek is gebleken wat de wensen en behoeften zijn van de gebruikers wordt gekeken naar de toepassing hiervan in het webdesign.

Het liefst zorg je ervoor dat je met het design niet alleen voldoet aan de behoeften van de gebruiker, maar zelfs verder gaat dan dat. We bedoelen daarmee dat je elementen in het design toe kunt voegen waar de gebruiker zelf nog niet eens aan heeft gedacht en wat het nóg eenvoudiger maakt om jouw website te bezoeken en gebruiken. Dit onderscheidt jou tevens ook van concurrenten en zorgt ervoor dat gebruikers graag terugkomen.

Profile Car & Tyreservice

Profile is specialist in banden- en auto onderhoud.

Waarom UX?

  • Zorgt voor een betere vindbaarheid in de organische zoekresultaten;
  • Verbetering van het gebruiksgemak en daarmee de klanttevredenheid;
  • Verhoogt de kans op conversie;
  • Werkt efficiënt.

Conversion Rate Optimization

Bij Conversion Rate Optimization wordt de conversieratio geoptimaliseerd. Bij het verbeteren van de conversieratio kijken we naar het punt waar bezoekers, jouw (potentiële) klanten, afhaken. Wat is het moment dat zij besluiten de conversie niet uit te voeren? Op basis van deze informatie gaan we de blokkade verbeteren door middel van testing (A/B-tests): we zorgen er simpelweg voor dat we het de gebruiker makkelijker maken de conversie wél te doen. Dit is het punt waar zowel User Experience als User Interface om de hoek komt kijken. Het is dus eigenlijk een driehoeksverhouding.

Het verschil tussen UX en UI

Bij User Interface (UI) gaat het om het ontwerp van interactieve elementen op een website. Onder elementen valt bijvoorbeeld een foto, video of button. Bij User Experience gaat het niet alleen om het ontwerp van de interactieve elementen, maar om het gebruiksgemak van de gehele website. User Interface is hier dus een onderdeel van. 

UIX
Omdat de User Interface een onderdeel is van User Experience worden deze twee soms ook samengevoegd. Het heet dan UIX. Bij UIX gaat het erom dat het design van een website er goed uitziet én gebruiksvriendelijk moet zijn. 

Meer weten over User Interface

Aan de slag met UX?

Wil jij aan de slag met de User Experience op jouw website om zo het gebruiksgemak te verbeteren? Wij helpen je hier graag mee. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!