Lees hier hoe we Terrascompleet geholpen hebben.
Via Facebook zijn we gestart met betaalde promotie door het opzetten van laagdrempelige advertenties. Deze advertenties zijn zo opgezet dat de klant gemakkelijk contact op kan nemen met Terrascompleet. Dit zorgde ervoor dat er een Cost Per Action ontstond die erg gunstig was. Terrascompleet kreeg hierdoor op korte termijn al de stabiele stroom aanvragen die zij wensten.
Tevens is getest met verschillende campagnes van de diensten van Terrascompleet om te bekijken welke dienst de beste Cost Per Action opleverde. Op deze manier werden de Social Ads steeds verder geoptimaliseerd.
Om voor de nieuwe SEO-strategie relevante content te kunnen plaatsen op de nieuwe pagina’s van Terrascompleet is een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd.
Nadat de Social Ads en Google Ads goed liepen en er een constante stroom aanvragen was, is er gestart met het uitvoeren van de SEO-strategie voor de website. Bij deze strategie hebben we ons gefocust op de diensten en locaties waar Terrascompleet zich op wil richten. Hiermee zijn we aan de slag gegaan om, naast de aanvragen die binnenkomen via de betaalde kanalen, ook een duurzame stroom aanvragen te creëren.
We hebben de diensten van Terrascompleet samen met de gewenste zichtbare locaties op één pagina gezet. Zo ontstonden er een aantal pagina’s waarbij de diensten per locatie werden uitgelicht. Deze pagina’s zijn gevuld met relevante content op basis van een zoekwoordenonderzoek en deze op een natuurlijke manier gelinkt binnen de websitestructuur. Met deze optimalisatie hebben we lokale zichtbaarheid verworven en is er een mooie groei gerealiseerd binnen het organische kanaal van Terrascompleet.
Via Google werd gestart met het inzetten van advertenties om zo te vergelijken op welk betaald kanaal de Cost Per Action voor Terrascompleet het gunstigst is. Voor Google Ads hebben we de diensten die Terrascompleet aanbiedt verwerkt in lokale campagnes. Hiermee is de lokale zichtbaarheid verworven in de zoekmachine. Per dienst van Terrascompleet is vervolgens gekeken welke de beste Cost Per Action opbracht in vergelijking met dezelfde dienst bij Social Ads. Op deze manier was het mogelijk een goede mix te creëren van betaalde aanvragen.
Tussendoor wordt continu getest en geoptimaliseerd om de Google Ads te verbeteren.
*De cijfers zijn een jaar op jaar vergelijking.