Dronten geeft je de ruimte is het merkverhaal van de gemeente Dronten.
Dronten geeft je de ruimte is een initiatief van Dronten Marketing.
Op het platform worden bewoners, bezoekers, talenten en bedrijven binnen de Gemeente Dronten getoond en wordt geprobeerd nieuwe bewoners, bezoekers en bedrijven aan te trekken. Op het moment van het eerste contact werd het platform drontengeeftjederuimte.nl bijna gelanceerd.
In het verlengde van de lancering was er behoefte aan een campagne op alle gebieden binnen het platform: wonen, vrije tijd, werk & ondernemen en onderwijs & studie.
Voor het optimaliseren van de zichtbaarheid en merkbekendheid van Dronten Geeft Je De Ruimte zijn meerdere paid social media campagnes gerealiseerd waarbij storytelling centraal stond. Naast de merkbekendheid en zichtbaarheid was het doel om het aantal volgers te vergroten. Deze campagnes hebben een jaar gedraaid.
Betere zichtbaarheid binnen en buiten de regio waarbij we het merk moesten gaan laden.
Campagneplan gemaakt om in te spelen op deze behoefte. Waarbij we inwoners van Dronten centraal hebben gesteld in de campagne. Wie geven Dronten de ruimte. Dat hebben we gedaan op 4 vlakken binnen Dronten geeft je de ruimte. Wonen, Ontspanning, Onderwijs, Bedrijven. Interviews gehouden door Marc schrijft, die de basis vormden voor de campagne. Waarbij Marijn Alons als partner is ingezet om de foto’s te maken. Daarnaast hebben we VWA ingezet om de landingspagina’s te realiseren.
Voor Dronten geeft je de ruimte werken we aan het beter op de kaart zetten van Dronten. Dit doen we continu. In de vorm van campagnes, een nieuwe social media strategie, het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid op de website en nog veel meer.