Van Beek Houtbouw is specialist in het plaatsen van hout beton schuttingen.
Om de vraag van Van Beek Houtbouw te kunnen realiseren is aan verschillende aspecten gewerkt. Zo is er een uitgebreidere website uitgedacht, ontwikkeld en gebouwd zodat Van Beek Houtbouw ook via een eigen website vindbaar is met meer informatie dan slechts contactgegevens. Ook is direct gestart met Lead Generatie Campagnes om aanvragen te stimuleren. Nadat deze campagnes goed liepen zijn deze campagnes en website steeds iets verder uitgebreid en verbeterd. Hier kwam toen ook bijvoorbeeld Retargeting bij kijken. Ook is de website uitgebreid in functionaliteit en is de schutting tool uitgedacht.
Om potentiële klanten van Van Beek Houtbouw te voorzien van duidelijke informatie op één plek is een basiswebsite uitgedacht, ontwikkeld en gebouwd. In een later stadium is gewerkt aan verbeteringen en uitbreidingen, zoals de schuttingbouwer tool.
Om de User Experience (gebruiksvriendelijkheid) van de website te verbeteren is een schuttingbouwer tool bedacht en ontwikkeld. Met deze schuttingtool kunnen geïnteresseerde (potentiële) klanten een eigen schutting samenstellen. Ook is vanuit de basis een professionaliseringsslag gemaakt op de website. Hierbij is meer ruimte op de website gecreëerd voor bijvoorbeeld mobiele gebruikers.
Door middel van Lead Generatie Campagnes is gewerkt aan het opwekken van interesse bij website bezoekers waardoor zij hun gegevens achterlaten, bijvoorbeeld voor het verkrijgen van meer informatie (een offerte). Denk hierbij aan de online tool waarbij men zelf een schutting kon samenstellen.
Dankzij het starten met email automation is het voor Van Beek Houtbouw mogelijk gemaakt om klanten, waar recent een schutting is geplaatst door Van Beek Houtbouw, automatisch een mail te sturen voor het schrijven van een review. Ook is de klantervaring verbeterd doordat er voorafgaand het plaatsen van de schutting belangrijke informatie wordt verstrekt over het proces en wat zij kunnen verwachten. Op deze manier is de klant goed voorbereid en komen zij niet voor verrassingen te staan.
Via sociale media is gebruik gemaakt van het inzetten van campagnes met als doel het realiseren van een vaste stroom aan aanvragen voor Van Beek Houtbouw. Hiervoor zijn verschillende soorten campagnes getest om tot de beste CPA te komen. Ook zijn seizoensgerichte acties verspreid via sociale media welke inspelen op de vraag van Van Beek Houtbouw: gedurende het jaar voldoende aanvragen binnen krijgen. Tevens is een koppeling gemaakt via Zapier om geautomatiseerde offerteaanvragen in de mailbox te ontvangen.
Voor het inzetten van Google Ads (advertenties) is een campagne ingericht die aansluit bij de SEO-strategie voor Van Beek Houtbouw. Hierbij wordt SEA met SEO gecombineerd om een SEO=SEA strategie te hanteren. Op zoekverkeer waar minder concurrentie zit én waar de SEO positie goed is schalen we de SEA af. Op deze manier zorgen we ervoor dat de kosten per acquisitie niet onnodig hoog worden door te bieden op termen die toch al succes opleveren in de organische zoekresultaten. Op algemene termen waar de concurrentie hoog is doen we ook mee maar maken we gebruik van een slimme biedstrategie. Het doel is CPA (Cost Per Acquisition) en hier laten we het systeem zo slim als mogelijk op inspelen.
De resultaten voor het organische verkeer naar de website zijn vergeleken met de resultaten van 2021. Er is te zien dat bij alle aspecten een ruime stijging te zien is in 2022 ten opzichte van 2021.