fbpx
Rating - Ikwilverfkopen.nl - AnotherSight

Ikwilverfkopen.nl

Ikwilverfkopen.nl levert professionele verf en renovlies aan particulieren en bedrijven. 

Structurele vindbaarheid
Om de vraag van Ikwilverfkopen.nl te kunnen realiseren is aan verschillende aspecten gewerkt. Zo is de SEO-strategie uitgewerkt en zijn innovaties ontwikkeld voor het verbeteren van de User Experience.

Dit wil ik ook!

De werkzaamheden

test

SEO

Er is begonnen met het uitvoeren van een 0-meting voor het herkennen van knelpunten, zowel op technisch vlak als op het gebied van content. Er is een contentstrategie uitgewerkt waarbij in eerste instantie de focus lag op aankoopgerelateerde termen. Dit is later veranderd naar alle door te lopen stappen in een aankoopproces. Ook is content uitgewerkt welke gericht is op de gebruiker en SEO. Hiervoor hebben we bijvoorbeeld blogs geschreven. Tevens zijn er SEO-vriendelijke oplossingen bedacht voor de technische knelpunten op de website op het gebied van SEO. Ook hebben wij Ikwilverfkopen.nl geadviseerd in het duurzaam uitbouwen van autoriteit. Tot slot is de interne linking geoptimaliseerd.

  • Uitvoeren van een 0-meting;
  • Contentstrategie uitgewerkt;
  • Realiseren content gericht op SEO;
  • SEO vriendelijke oplossingen;
  • Advies in het duurzaam uitbouwen van autoriteit;
  • Optimalisatie interne linking.

Dit wil ik ook!

User Experience

Voor het optimaliseren van de User Experience op de website van Ikwilverfkopen.nl is een design gemaakt voor de homepagina welke goed zichtbaar is voor zowel de bezoeker als Google. Hierbij zijn ook het topmenu en de footer geoptimaliseerd om de SEO te verbeteren. Tevens zijn nieuwe pagina’s ontworpen met het oog op, wederom, zowel de bezoekers als Google. Denk hierbij aan verbeteringen rondom het gebruikersgemak en de ervaring van de bezoekers, zoals het inspelen op bepaalde kleuren verf waar veel op wordt gezocht en een speciale pagina voor het kleuradvies.

  • Design maken voor de homepagina welke goed zichtbaar is voor zowel de bezoeker als Google;
  • Nieuwe pagina’s ontworpen met het oog op de bezoekers en Google.

Daarnaast zijn er meerdere, kleine aanpassingen gedaan voor het verbeteren van de UX in het algemeen op de website.

Verbeteren User Expierence

  • Unique Selling Points beter zichtbaar gemaakt in het menu en de homepagina;
  • Menu intuïtiever ingedeeld en caategorieën beter verdeeld op zoekvolume;
  • Banner ontworpen met in een slideshow belangrijke acties uitgelicht;
  • De belangrijkste categorieën direct vanaf de homepagina beschikbaar gemaakt;
  • Zijwaarts scrollen op mobiel mogelijk gemaakt voor een overzichtelijkere ervaring;
  • Pakketten apart zichtbaar gemaakt op de homepagina;
  • Een extra pre-footer toegevoegd ten behoeve van de interne linking.

De resultaten

  • Het aantal sessies is in 2022 gestegen met 82%*;
  • Het aantal conversies via het organische kanaal is in 2022 gestegen met 42%*;
  • De totale omzet, afkomstig van SEO, is gegroeid van 8% (2021) naar 18% (2022).

*Ten opzichte van 2021

Dit wil ik ook!